باویل دهکده زیبایی ها

ساخت وبلاگ


هنر کارگران است که ایران آباد

کار بسیار هنــــــــــــــــــر را بنیاد

همت ای اهل هنــــــــــر بار دگر

تا شــــــــــود کل وطن خرم وشاد

روز کارگر گرامی باد …


باویل دهکده زیبایی ها...
ما را در سایت باویل دهکده زیبایی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مرتضی خلیل زاده باويل bavill بازدید : 266 تاريخ : يکشنبه 10 ارديبهشت 1391 ساعت: 17:04

«   خدای متعال را همواره حاضر و ناظر كار خود بدانید و خدمتی راكه مردم بر دوش شما نهاده‌‏اند، به عبادتی بزرگ و موجب تقرب به خداوند مبدل نمایید  . »  >> مقام معظم رهبری <<

روز ملی شوراها را به همه ی اعضای محترم شوراها که با وظيفه شناسی  در حل مشکلات شهر و روستا تلاش می نمايند و با امانت، کفايت، درايت و کياست و حسن سلوک برای نيل به جامعه ی شهروند مدار خالصانه و عاشقانه کوشش می نمايند و در جهت بالندگی ، شکوفایی ، عمران و آبادانی قدم برمی دارند تبريک و تهنيت عرض می نمايم.

روز شورا گرامی باد


باویل دهکده زیبایی ها...
ما را در سایت باویل دهکده زیبایی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مرتضی خلیل زاده باويل bavill بازدید : 292 تاريخ : يکشنبه 10 ارديبهشت 1391 ساعت: 17:04




شورای اسلامی و دهیاری باویل سفلی در نظر دارد آسفالت معابر ( لکه گیری ) را ازطریق مناقصه به پیمانکار واجد الشرایط واگذار نماید

۱- حدوداْ۳۰ تن آسفالت (نرمه) شرکت داشقران

۲- ضخامت آسفالت ۵ سانتیمترهمراه با زیرسازی

۳- اسناد مناقصه ازتاریخ 91/02/05  الی 91/02/15 دردهیاری قابل تحویل می باشد

۴- شرکت کنندگان می بایست ۵درصد مبلغ پیشنهادی را به عنوان سپرده شرکت درمناقصه به صورت ضمانتنامه بانکی به دهیاری ارائه نمایند

۵- سپرده نفرات اول تا سوم درصورت عدم قرارداد به ترتیب به نفع دهیاری ضبط خواهدشد

۶- دهیاری در رد یاقبول پیشنهادات مختار است

                                                                         شورای اسلامی ودهیاری باویل سفلی


باویل دهکده زیبایی ها...
ما را در سایت باویل دهکده زیبایی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مرتضی خلیل زاده باويل bavill بازدید : 264 تاريخ : يکشنبه 10 ارديبهشت 1391 ساعت: 17:04


در اردیبهشت ماه باویل رنگ شادابی به خود می گیرد شاید یکی از ماه های زیبا در این دهکده ماه اردیبهشت باشد چون مزارع باویل مملو از گلهای زیبا و طبیعت سرسبز می شود که شاید روزهای تعطیل یکی از جاهای پربازدید شهرستان اسکو باشد معمولا اکثر خانواده هایی که روزی در این دیار زندگی می کرده اند اولین جایی که روزهای تعطیل به نظرشان می رسد این طبیعت زیبا می باشد که خستگی روزهای کاری هفته را از تن خارج کند و شادابی و احساس آرامش را برایشان به ارمغان آورد .

در این مطلب من عکس هایی از مزارع باویل را که به تازگی گرفته شده اند را برایتان به نمایش می گذارم امیدوارم خاطرات قدیمتان را در ذهنتان تداعی کند خاطرات روزهایی که در این دهکده زندگی می کردید و از این طبیعت زیبا لذت می بردید .






باویل دهکده زیبایی ها...
ما را در سایت باویل دهکده زیبایی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مرتضی خلیل زاده باويل bavill بازدید : 282 تاريخ : يکشنبه 10 ارديبهشت 1391 ساعت: 17:04

بی تو با شمع علی تا به سحر می سوزد

شمع می میرد و او بار دگر می سوزد

یک نفر مثل درختان سپیدار بلند

در خیالش همه شب بین دو در می سوزد . . .


کدامین شب از آن شب تیره تر بود / که زهرا حایل دیوار و در بود

شبی کاندر هجوم تیغ بیداد / سرت را سینه زهرا سپر بود . . .

یا فاطمه (س)

باویل دهکده زیبایی ها...
ما را در سایت باویل دهکده زیبایی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مرتضی خلیل زاده باويل bavill بازدید : 248 تاريخ : يکشنبه 10 ارديبهشت 1391 ساعت: 17:04

tyle="text-align: justify;">امروز روز شماست، شما رزم آزمایانِ ایران زمین که طلایه دارِ میهنید و در صفِ ارتش.
روزارتش، ارتشی که با روحِ مقاومت آمیخته و با هیاهو و تکاپو عجین است، مبارک باد.



ارتش، تبلور استقلال و آزادى مردمى است که آوازه غیرت و هم بستگى شان، دروازه هاى پولادین جهان را درنوردیده است.
باویل دهکده زیبایی ها...
ما را در سایت باویل دهکده زیبایی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مرتضی خلیل زاده باويل bavill بازدید : 283 تاريخ : يکشنبه 10 ارديبهشت 1391 ساعت: 17:04

P>تسليت

انا لله و انا الیه راجعون «و هر از گاه در گذر زمان در گذر بی صدای ثانیه های دنیای فانی،جرس کاروان از رحیل مسافری خبر می دهد که در سکونی، آغازی بی پایان را می سراید» درگذشت آقای مشهدی حسین مشتری باویل را تسلیت عرض نموده برایشان از درگاه خداوند متعال مغفرت ، برای سایر بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل خواهانم .


آقای مشهدی حسین مشتری باویل روز شنبه مورخه 91/01/26 درمنزل خویش در باویل سفلی به علت مریضی درگذشت ودرآرامستان دیار خویش به خاک سپرده شد مجلس ترحیم آن مرحوم روز دوشنبه ازساعت 16:30 الی18:30 درمسجد جامع باویل سفلی منعقد خواهد شد و مجلس ختم زنانه همزمان درحسینیه باویل برگزار خواهد گردید روحش شاد و یادش گرامی باد

واحدخبری سایت باویل سفلی



باویل دهکده زیبایی ها...
ما را در سایت باویل دهکده زیبایی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مرتضی خلیل زاده باويل bavill بازدید : 319 تاريخ : يکشنبه 10 ارديبهشت 1391 ساعت: 17:04


اعضای هیئت امنای مساجد باویل خدمت اهالی محترم معرفی می شود:


1- رحیم عفیفی باویل   ۰۹۱۴۱۰۶۵۱۷۳

۲- داود سفلایی باویل   ۰۹۱۴۸۲۶۰۲۷۴ 

۳- عبدل پوررضاباویل  ۰۹۱۴۴۱۴۹۳۱۷

۴- اکبر بقایی آریا  ۰۹۱۴۳۱۲۰۷۳۴

۵- حسین منایی باویل  ۰۹۱۴۴۰۱۹۲۹۴

۶- عبداله محمدزاده باویل ۰۹۱۴۱۰۵۵۰۲۰

۷- علی محمدزاده باویل  ۰۹۱۴۱۰۲۴۷۷۰

اهالی وخیرین محترم باویل و باویلی های مقیم سایر شهرستانها جهت تکمیل مسجد جامع باویل و مرمت مسجد علی باغی کمکهای نقدی رابه حساب مساجد نزدقرض الحسنه باویل واریز نمایند و یا به اعضای هیئت امنا باویل تحویل و رسید دریافت نمایند

باویل دهکده زیبایی ها...
ما را در سایت باویل دهکده زیبایی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مرتضی خلیل زاده باويل bavill بازدید : 298 تاريخ : يکشنبه 10 ارديبهشت 1391 ساعت: 17:04


1- مديركل محترم امور روستايي و استانداري آذربايجان شرقي درخصوص لزوم تكميل ناوگان حمل ونقل روستايي به منظور برخورداري از تسهيلات بسته حمايتي قانون هدفمندسازي يارانه ها مقتضي است درصورت نياز افراد علاقمند ارائه خدمات حمل ونقل روستايي را جهت ثبت نام خريد تاكسي به دفتر خدمات پست فيضي واقع در اسكو خيابان امام خميني  جنب ساختمان قديم دانشگاه پيام نور مراجعه نمايند. 

2- بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران در خصوص سقف تسهيلات طرح ويژه مسكن روستايي از مبلغ ۱۰۰ميليون ريال (ده ميليون تومان ) به ۱۲۵ميليون ريال (۱۲ميليون وپانصدهرارتومان ) درسال ۱۳۹۱ افزايش يافته است بانكهاي عامل ملي ،صادرات ،ملت،سپه ،تجارت ،پذيرش متاقضيان مي باشند

                                                        شورای اسلامی ودهیاری باویل سفلی

باویل دهکده زیبایی ها...
ما را در سایت باویل دهکده زیبایی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مرتضی خلیل زاده باويل bavill بازدید : 248 تاريخ : يکشنبه 10 ارديبهشت 1391 ساعت: 17:04


 ژاپن تا سال 2050 آسانسور فضایی می سازد‍!

حقیقت آن است که ژاپنی ها در حال ساخت یک آسانسور فضایی کاملاً واقعی هستند و امید می رود تا سال 2050 آن را افتتاح کنند! بنا به خبر منتشره در روزنامه یومیوری ژاپن، شرکت ساختمانی اوبایاشی قول داده تا نیمه قرن جاری آسانسوری به ارتفاع 36,000 کیلومتر را به بهره برداری برساند. این کمپانی قصد دارد تا از لوله های کربن نانو که 20 برابر محکم تر از فولاد هستند، برای ساخت کابل مورد نیاز این آسانسور بهره ببرد. قرار است در ساخت این دستگاه از کابلهایی به طول کلی 96,000 کیلومتر برای بالا و پایین بردن اتاقک آسانسور استفاده شود. بدین ترتیب طول کابل مصرفی چیزی در حدود یک چهارم فاصله زمین تا ماه خواهد بود.

از این گذشته اتاقک این آسانسور ظرفیت 30 نفر را خواهد داشت و با سرعتی در حدود 200 کیلومتر در ساعت مسافت 36,000 کیلومتری بین مبداء و مقصد را طی خواهد کرد. در همین رابطه یکی از اعضای شرکت اوبا یاشی اعلام کرده است که: در حال حاضر نمی توانیم رقم دقیقی از هزینه کلی این پروژه را محاسبه و اعلام نماییم. با این وجود، تمام توان خویش را صرف تحقق این رویا خواهیم نمود.

البته با پشتکاری که از دوستان ژاپنی مان سراغ داریم هیچ بعید نیست پیش از تاریخ اعلامی بتوانند آسانسور علمی تخیلی خود را بسازند. ولی نباید از یاد ببریم که بالا و پایین رفتن با این آسانسور نه تنها قدری برای جیب ما گران تمام می شود که احتمالاً باید در صف انتظار طولانی چند صد کیلومتری نیز بیایستیم!

منبع : زومیت


ساخت نخستین "تراشه مغزی جهان"

دانشمندان آی‌بی‌ام اعلام کردند که توانسته‌اند گامی اساسی در ترکیب دنیای رایانه و مغز بردارند. این شرکت فناوری موفق به تولید دو پیش‌ساخت تراشه شده که به گفته محققان می‌توانند اطلاعات را شبیه مغز پردازش کنند. این تراشه‌ها نتیجه شش سال تلاش ۱۰۰ محقق بوده که حدود ۴۱ میلیون دلار برای سازمان پروژه‌های تحقیقات پیشرفته دفاعی آمریکا هزینه دربرداشته است.

این پیش‌ساخت‌ها، شواهد بیشتری را از اهمیت روزافزون پردازش همزمان یا انجام همزمان چند وظیفه توسط رایانه‌ها نشان می‌دهد. این کار از اهمیت زیادی برای نمایش گرافیکی و تجزیه مقادیر زیاد اطلاعات برخوردار است . کاربری‌های کنونی از این تراشه در سطح بسیار ساده مانند فرمان دادن به خودرو برای عبور از پیچ یا بازی‌ها یی مانند پینگ‌پونگ است.
به گفته محققان برای ورود این تراشه‌ها به آزمایشگاه و بعد در محصولات بیش از یک دهه زمان لازم است. به

گفته دانشمندان آنچه در این بین مهم است نه کار این تراشه‌ها که چگونگی انجام آن است. قابلیت این تراشه‌ها برای انطباق با گونه‌های اطلاعاتی که برای آن‌ها برنامه‌ریزی نشده بودند، بسیار قابل توجه است.
محققان فناوری از مدت‌ها پیش به دنبال ساخت رایانه‌هایی با توانایی یادگیری انسانی بودند اما شیوه‌های اکتشافی شرکت آی‌بی‌ام و سایر شرکت‌ها در مورد "محاسبات شناختی" می‌تواند به ساخت تراشه‌هایی با قابلیت انطباق‌پذیری بهتر به اطلاعات دور از انتظار منجر شود. این تراشه‌ها می‌توانند به صورت بالقوه به پردازش علائم دنیای واقعی مانند دما یا صوت یا حرکت کمک کرده و آن‌ها را برای رایانه‌ها قابل احساس کنند. به گفته سازندگان، این تراشه از بخش‌هایی تشکیل شده که مانند نورون‌ها و سیناپس‌های دیجیتالی رفتار کرده و آن‌ها را از سایر تراشه‌ها متفاوت می‌کند.

منبع : ایتنا


نمایشگاه CeBIT سال 2012 هانوفر آلمان میزبان روباتی خواهد بود که می تواند از چهره افراد نقاشی پرتره بکشد. به گزارش خبرگزاری مهر، رایانه ها قطعا توانایی نقاشی کشیدن دارند، اما آنچه این روبات را نسبت به دیگر روباتها و رایانه ها متفاوت ساخته این است که می توان به روبات آموخت که تمامی جزئیات کوچک موجود در چهره فرد را ندیده بگیرد.
دیدن و کشیدن آنچه که دیده شده و یا شمایلی از آنچه که دیده شده توسط یک روبات کار چندان ساده ای نیست، زیرا انجام چنین کاری به معنی متمرکز شدن بر روی جزئیاتی خاص از قبیل چشمها و توجه کمتر به خطوط دور دهان و روی پیشانی است. این روبات نقاش از نرم افزار پردازش حاشیه برخوردار است و با کمک آن می تواند تصمیم بگیرد که برای استفاده از مداد باید بازویش را کجای کاغذ قرار دهد، به این شکل روبات می تواند در عرض 10 دقیقه پرتره ای کامل را از چهره انسان خلق کند.

این روبات نیز مانند بسیاری از هنرمندان دارای شغل روزانه است و در موسسه فرانهوفر برای تحلیل و پردازش بازتابها به کار گرفته می شود. به بیانی دیگر نوری بر روی یک سطح تابانده می شود و روبات باید خط دور نور را در الگویی کروی شکل بر روی سطح مشخص کند، این کار به روبات امکان می دهد تا شکل الگوی بازتاب نور را از زوایای مختلف شناسایی کند.

بر اساس گزارش گیزمگ، روبات همچنین در این آزمایشها می تواند میزان درخشش دایره نورانی را از زوایای مختلف مشخص کرده و یا تعیین کند که آیا رنگی خاص از زوایای مختلف به رنگهای متفاوت دیده می شود؟ روبات نقاش توسط گروه Robotlab در مرکز هنر و رسانه ZKM در کارلسروهه آلمان ساخته شده است.

منبع : مهر نیوز

باویل دهکده زیبایی ها...
ما را در سایت باویل دهکده زیبایی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مرتضی خلیل زاده باويل bavill بازدید : 294 تاريخ : يکشنبه 10 ارديبهشت 1391 ساعت: 17:04